Rychlé vyhledávání
Vyberte si nemovitost
Provozováno na realitním systému Realman
Nacházíte se: Úvod » 3 chyby, které majitelé nemovitostí opakují stále dokola

3 chyby, které majitelé nemovitostí opakují stále dokola

7.10.2019

Prodáváte nemovitost a chcete se vyvarovat chyb, které už jiní udělali před Vámi ? Sepsala jsem pro Vás  3 chyby, se kterými se realitní makléři setkávají pořád dokola.

1. CHYBA - NEDOSTATEČNÁ PŘÍPRAVA NEMOVITOSTI

Při prodeji auta by Vás určitě nenapadlo předvádět ho kupcům špinavé, s plným kufrem nepotřebných věcí a načichlé kouřem z cigaret.

Stejně tak nemůžete takto předvádět kupcům ani svoji nemovitost. Zdá se to jasné, že ? Bohužel mnoho majitelů takto stále nepřemýšlí. Výsledkem jsou nehezké fotografie, které kupce spíše odradí a ty, které neodradí fotografie, spolehlivě odradí následná prohlídka nemovitosti...

Co s tím ? Vezměte si na pomoc náš e-book 6 jednoduchých kroků, které Vám pomohou k úspěšnému prodeji nemovitosti. Stáhnout si ho můžete zdarma zde.

Provede Vás krok za krokem vším, co je potřeba udělat a na co nezapomenout.Jsou to věci, které zvládnete svépomocí a s minimálními náklady. I těsně před samotnou prohlídkou se dá ještě dost věcí zachránit, podívejte se na tento náš starší článek.

Už jste někdy slyšeli o homestagingu ? Jedná se o přípravu s pomocí profesionála, tzv. homestagera, který navrhne vhodné úpravy Vaší nemovitosti tak,aby lépe přiblížil kupcům veškerý potenciál nabízené nemovitosti. Na rozsahu změn a jejich finanční náročnosti se s homestagerem dopředu dohodnete. Investované peníze se ale mohou několikanásobně vrátit ve vyšší ceně nemovitosti, což je prokázáno mnohými příklady z praxe.

3 chyby, které majitelé nemovitostí opakují stále dokola

2.CHYBA - NESPRÁVNĚ NASTAVENÁ CENA

Chápu, že chcete z prodeje své nemovitosti získat co nejvíc.Je ale nutné zůstat nohama na zemi. 

Cenu ovlivňuje mnoho věcí. Např. stav a poloha nemovitosti, atraktivita lokality, její vybavenost a dopravní obslužnost. Dispoziční řešení nemovitosti, aktuální poptávka a nabídka na trhu...

Je nesmyslné srovnávat stylem : " Ale kolega prodal stejný dům v lokalitě XY nedávno za tolik a tolik."

Byl dům skutečně stejný, se stejnými dispozicemi, měl stejnou obytnou plochu ? Je lokalita XY plně srovnatelná s tou Vaší ? Co je to nedávno ? Před rokem, dvěma, pěti ? A skutečně kolega prodal za cenu, kterou Vám řekl ? 

Stejně tak je nesmyslné srovnávat svou nemovitost s jinými nabídkami v realitní inzerci. Nabídková cena v inzerci totiž není to stejné, jako výsledná skutečně zaplacená kupní cena.

Velkou chybou prodávajících je požadavek nereálně vysoké ceny s tím, že " to zkusíme a když to nepůjde, tak slevníme". Oblíbená, ale velmi nebezpečná taktika !

Uvědomte si, že kupci hledají vhodnou nemovitost mnohdy dlouhé měsíce. Pravidelně sledují nabídky. A tuto taktiku už znají. Vědí, že za přemrštěnou nabídkovou cenu se nemovitost neprodá a tak vyčkávají. Vaše nemovitost dlouhým inzerováním ztrácí na atraktivitě. Ve vhodnou chvíli pak přijdou s nabídkou, která je často nižší, než cena původně navrhovaná profesionálním makléřem. Vy už ale budete možná okolnostmi nuceni nemovitost akutně prodat ( např. potřebujete peníze na koupi jiné zarezervované nemovitosti nebo na úhradu svých finančních závazků ) a musíte na nevýhodnou nabídku přistoupit.

Chcete-li správně nastavit cenu, svěřte prodej profesionálovi.

" Realitní makléř mě bude nutit do nízké ceny ", slyšela jsme nedávno od prodávajícího. Proč by to ale dělal ? Od výše kupní ceny se přece odvíjí jeho odměna. Profesionální makléř nastaví cenu tak, aby byla na trhu v dané chvíli reálná, odpovídala hodnotě nemovitosti a jejím kvalitám a bylo možné nemovitost v přiměřeném čase prodat.

3.CHYBA - ČÍM VÍC MAKLÉŘŮ BUDE NEMOVITOST PRODÁVÁT, TÍM VÍC KUPCŮ JI UVIDÍ A RYCHLEJI SE PRODÁ

Prodej přes více realitních kanceláří znamená pro majitele nemovitosti nulovou právní ochranu. Zpravidla tatož nemají s realitními kancelářemi uzavřenou žádnou smlouvu o zprostředkování prodeje, která by jasně vymezila pravidla hry. Za jakých podmínek se bude nemovitost prodávat, jaké služby pro majitele realitní kancelář zajistí atd.

Majitel má také minimální kontrolu nad tím, jak se jeho nemovitost prezentuje a za jakých podmínek se nabízí. Do přípravy nemovitosti, profesionálního focení nebo natočení virtuální prohlídky u takové zakázky realitní kancelář investovat rozhodně nebude a podle toho pak také prezentace vypadá. A to ještě není to nejhorší. Běžně se totiž stává, že ta stejná nemovitost je prezentována s rozdílnými informacemi o nemovitosti ( metr sem, metr tam) a dokonce je pokaždé nabízena s jinou cenou.

Myslíte, že toto působí na kupce seriózně ? Často říkají, že vlastně ani neví, s kým mají jednat, když majitele zastupuje několik realitních kanceláří. A tak se o nemovitost raději nezajímají, aby se nestali obětí podvodu.

A realitní makléři ? Opravdu si myslíte, že budou vyvíjet nějakou aktivitu a investovat do reklamy, když zakázku nabízí x dalších jejich kolegů ?

3 chyby, které majitelé nemovitostí opakují stále dokola

Chcete-li profesionální prezentaci a veškerý servis, vyberte si jednu realitní kancelář. Uzavřete smlouvu na sjednanou dobu, která Vaše vzájemné vztahy ošetří a Vy budete jasně vědět, na co máte nárok.

A nebojte se, že potom Vaši nemovitost neuvidí klienti jiných realitních kanceláří. Uvidí ji v inzerci a je docela pravděpodobné, že jim nemovitost nabídne přímo jejich makléř, protože solidní realitní kanceláře běžně při prodeji spolupracují.

Olga Jarošová

jednatelka společnosti

T: 604 232 218

E: [email protected]

Můj Facebook

Můj Instagram

stažený soubor