Rychlé vyhledávání
Vyberte si nemovitost
Nacházíte se: Úvod » 3 chyby, které prodávající opakují pořád dokola

3 chyby, které prodávající opakují pořád dokola

11.9.2017

Prodáváte nemovitost a chcete se vyvarovat chyb, které už jiní majitelé nemovitostí udělali před Vámi ?

Zde jsou 3 chyby, se kterými se realitní makléři setkávají dnes a denně, pořád dokola.

1. CHYBA

NEDOSTATEČNÁ PŘÍPRAVA NEMOVITOSTI

Svoje auto byste určitě nepředváděli kupcům špinavé, otlučené, s plným kufrem věcí a s nevábnou vůní cigaret linoucí se z čalounění.

Stejně tak nemůžete takto předvádět kupcům ani svoji nemovitost. Zdá se to jasné, že ? Bohužel mnoho majitelů takto skutečně nepřemýšlí. Výsledkem jsou nehezké fotografie, které kupce spíše odradí a ty, co neodradí fotografie, spolehlivě odradí prohlídka nemovitosti...

Co s tím ? Vezměte si na pomoc náš e-book 6 jednoduchých kroků, které Vám pomohou k úspěšnému prodeji nemovitosti. Stáhnout si ho můžete zdarma zde

ebook

Provede Vás krok za krokem vším, co je potřeba udělat a na co nezapomenout.Jsou to věci, které zvládnete svépomocí a s minimálními náklady.

Už jste někdy slyšeli o homestagingu ? Jedná se o přípravu s pomocí profesionála, tzv. homestagera, který navrhne vhodné úpravy Vaší nemovitosti tak,aby lépe přiblížil kupcům veškerý potenciál nabízené nemovitosti. Na rozsahu změn a jejich finanční náročnosti se s homestagerem dopředu dohodnete. Investované peníze se ale mohou několikanásobně vrátit ve vyšší ceně nemovitosti, což je prokázáno mnohými příklady z praxe.

Pokud se chcete o homestagingu dozvědět víc, doporučujeme tento e-book naší milé kolegyně z projektu Ženy v realitách Ivany Cikánkové.

2.CHYBA

NESPRÁVNĚ NASTAVENÁ CENA

Je logické, že chcete z prodeje své nemovitosti získat co nejvíc. Je třeba ale reálně zvážit všechny okolnosti.

Např. stav a polohu nemovitosti. Atraktivitu lokality, její vybavenost a dopravní obslužnost. Vhodnost dispozičního řešení nemovitosti. Aktuální poptávku a nabídku v dané lokalitě. A tak dále. A tak dále. Je mnoho věcí, které cenu ovlivňují. To, co platilo před rokem, už dnes nemusí platit. A pravděpodobně neplatí, protože realitní trh, jeho podmínky a především ceny se stále vyvíjí.

Je tedy nesmyslné srovnávat stylem : " Ale kolega prodal stejný dům v lokalitě XY nedávno za tolik a tolik".

Byl dům skutečně stejný ? To asi ani nelze, mohl být jen podobný, to ale není totéž, mohl mít úplně jinou plochu či dispozice. Je lokalita XY plně srovnatelná s tou Vaší ? Taky lze těžko srovnávat, každá lokalita je zajímavá něčím jiným, láká jiný typ zájemců, o některé lokality je zájem vyšší, o některé menší. Co je to nedávno ? Před rokem, dvěma, pěti ? A skutečně dům prodal za tolik, kolik Vám řekl ?

Stejně tak je nesmyslné srovnávat svou nemovitost s jinými nabídkami v realitní inzerci. Nabídková cena v inzerci totiž není to stejné, jako výsledná skutečně zaplacená kupní cena...

calculator-428294_1920

Velkou chybou prodávajících je požadavek vysoké ceny s tím, že to " zkusíme a když to nepůjde, tak slevníme". Oblíbená, ale velmi nebezpečná taktika !

Uvědomte si, že kupci hledají vhodnou nemovitost mnohdy dlouhé měsíce. Pravidelně sledují nabídky. A tuto taktiku už znají. Vědí, že za přemrštěnou nabídkovou cenu se nemovitost neprodá a tak vyčkávají. Vaše nemovitost dlouhým inzerováním ztrácí na atraktivitě. Ve vhodnou chvíli pak přijdou s nabídkou, která je často nižší, než cena původně navrhovaná profesionálním makléřem. Bohužel prodávající je mnohdy nucen již nemovitost akutně prodat ( např. potřebuje peníze na koupi jiné zarezervované nemovitosti nebo na úhradu svých finančních závazků ) a musí na nevýhodnou nabídku přistoupit.

Chcete-li správně nastavit cenu, svěřte prodej profesionálovi.

" Realitní makléř mě bude nutit do nízké ceny ", slyšeli jsme nedávno od prodávajícího. Proč by to ale dělal ? Od výše kupní ceny se přece odvíjí jeho odměna. Profesionální makléř nastaví cenu tak, aby byla na trhu v dané chvíli reálná, odpovídala hodnotě nemovitosti a jejím kvalitám a bylo možné nemovitost v přiměřeném čase prodat.

 

3.CHYBA

ČÍM VÍC MAKLÉŘŮ BUDE NEMOVITOST PRODÁVÁT, TÍM VÍC KUPCŮ JI UVIDÍ A RYCHLEJI SE PRODÁ

Pomineme nyní fakt, že prodej přes více realitních kanceláří znamená pro majitele nemovitosti absolutně žádnou právní ochranu. Většinou totiž není uzavřena žádná smlouva o zprostředkování prodeje, která by jasně vymezila pravidla hry. Za jakých podmínek se bude nemovitost prodávat, kde se bude inzerovat, za jakou cenu, jaké služby pro majitele realitní kancelář zajistí atd.

Makléř často nabere nemovitost tzv. po telefonu, aniž by ji fyzicky viděl. Nechá si od majitele poslat fotky, které mnohdy vypadají přesně tak, jako popisujeme výše v 1. chybě. No nehažme všechny do jednoho pytle, někteří se alespoň zajedou na nemovitost podívat...

Výsledek je ten, jak ho dnes a denně vidíte na realitních serverech. Stejná nemovitost je prezentována pokaždé s jinými informacemi, s nekvalitními fotografiemi, mnohdy i s jinou cenou.

Myslíte, že toto působí na kupce seriózně ? Často říkají, že vlastně ani neví, s kým mají o prodeji jednat, když majitele zastupuje několik realitních kanceláří. A tak se o nemovitost raději nezajímají, aby se nestali obětí podvodu.

A realitní makléři ? Opravdu si myslíte, že budou vyvíjet nějakou aktivitu a investovat do reklamy, když zakázku nabízí x dalších jejich kolegů ?

Chcete-li profesionální prezentaci a veškerý servis, vyberte si jednu realitní kancelář. Uzavřete smlouvu, která Vaše vzájemné vztahy ošetří a Vy budete jasně vědět, na co máte nárok.

RK-640x480

A nebojte se, že potom Vaši nemovitost neuvidí klienti jiných realitních kanceláří. Uvidí ji v inzerci a je docela pravděpodobné, že jim nemovitost nabídne přímo jejich makléř, protože solidní realitní kanceláře běžně spolupracují.

 

Chcete-li s čímkoliv poradit, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu pro Vás

 

 

Olga Jarošová

jednatelka REALTY MUZEJKA s.r.o.

T: 604 232 218

E: [email protected]

Můj Facebook

DSC_3087