27.3.2023
V čem se liší homestaging a interiérový design?...
6.3.2023
Pronajímáte? Nezapomeňte na daň z příjmu...
13.2.2023
Chystáte se na zimní dovolenou na hory?...
23.1.2023
Jak se počítá plocha bytu ?...
31.10.2022 Nafotit nemovitost mobilem, dát inzerát na internet a čekat, až se najde kupec. To je bohužel častá představa o náplni práce realitního makléře. Ukážu vám na konkrétním příkladu rodinného domu v brněnských Žabovřeskách, kolik práce jsem nejen já odvedla, než se vůbec inzerát na prodej domu dostal do inzerce.
1. vyklizení a úklid
V domě bylo množství nábytku z různých období, většinou jen tak naskládané bez ladu a skladu. Kromě toho také hromady dávno nepotřebných věcí, uložených ve sklepě i na půdě. Nemovitost v tomto stavu rozhodně nebylo možné nafotit ani ji ukazovat zájemcům.
Jako první tedy přišla na řadu vyklízecí služba, která všechno odvezla na skládku a poté proběhl úklid. Stačily tři dny a byl to úplně jiný dům. Prostorný a prosvětlený.
2. zajištění potřebné dokumentace
Mezitím, co v domě probíhal úklid, já jsem se zaměřila na zajištění potřebné dokumentace. A nebylo jí málo:
- majitelé už dříve nechali zpracovat od projektanta půdorysy, čímž mi usnadnili práci. Já jsem od grafika nechala půdorysy zpracovat pro inzerci do uživatelsky příjemnější podoby
- k domu se váže věcné břemeno zřízené ve třicátých letech. Takto staré smlouvy už nenajdete běžně v archívu katastru nemovitostí. Musíte navštívit pozemkovou knihu a doufat, že se je podaří dohledat. Sice se smlouvy našly, neposkytly mi ale potřebné informace, proto jsem ještě musela požádat o spolupráci Brněnské vodárny a kanalizace. Od nich jsem získala přehlednou mapu sítí a důležité informace jsem získala také u majitele sousední nemovitosti. Taková trošku detektivní práce
- povinností prodávajícího je předložit kupujícímu průkaz energetické náročnosti. Ten vypracovala společnost oekoplan Czech Republic s.r.o., se kterou dlouhodobě spolupracuji
- dům také prohlédl technický inspektor ze společnosti Nemoinspekt s.r.o. a vypracoval podrobnou zprávu o stavu domu, možných závadách a potřebných rekonstrukcích
3. focení a natáčení
Po úklidu domu jsme konečně mohli začít s přípravou prezentace. O profesionální fotografie se postaral fotograf Radek Vrážel a o natočení 3D virtuální prohlídky firma Prohlídky ve 3D.
4. propagace
A jsem ve finále, tedy ve finále přípravné části. Mám krásné fotografie a virtuální prohlídku, všechny potřebné podklady a informace. Můžu tedy připravit inzerát na realitní servery a na sociální sítě. Samozřejmostí je také vlastní web nemovitosti. A tištěný prezentační materiál, který každý zájemce obdrží při prohlídce.
A začíná další fáze - samotný prodej: prohlídky se zájemci, jednání s vybraným kupcem ohledně smluvní dokumentace příp. jednání s úvěrující bankou, přepis na katastru, předání domu a přepis energií.
Je toho opravdu hodně. Jako profesionální realitní makléř ale přesně vím, čím začít a co je nutné udělat, aby byl prodej co nejúspěšnější. Svěřte mi prodej Vaší nemovitosti a já se o všechno postarám za Vás.
Těším se na spolupráci s Vámi
Olga Jarošová
realitní makléřka, jednatelka REALITY MUZEJKA s.r.o.
T: 604 232 218