Rychlé vyhledávání
Vyberte si nemovitost
Nacházíte se: Úvod » Klient realitní kanceláře jako spotřebitel. Jaká jsou jeho práva ?

Klient realitní kanceláře jako spotřebitel. Jaká jsou jeho práva ?

22.1.2014

Jak jsme už dříve psali, pokud je klientem RK soukromá osoba, pohlíží se na ni jako na spotřebitele,kterého chrání svými příslušnými ustanoveními Nový občanský zákoník.

Především je to právo klienta odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření od zprostředkovatelské smlouvy. Pokud má zprostředkovatel začít s plněním svých závazků ze smlouvy již před vypršením této lhůty ( např. má-li být uzavřena kupní smlouva v průběhu 14 dnů od uzavření zprostředkovatelské smlouvy), musí s tím klient výslovně souhlasit. Pokud s tím souhlasí, právo na odstoupení nemá.

Zůstane mu ale zachováno, pokud nedojde k úplnému splnění závazku zprostředkovatele ve výše uvedené lhůtě.Pokud v tomto případě klient odstoupí a zprostředkovatel již započal s plněním, má nárok po klientovi požadovat kompenzaci nákladů.

O těchto právech je zprostředkovatel povinnen klienta informovat. Pokud se navíc zprostředkovatelská smlouva uzavírá mimo kancelář RK, měl by klient ještě před podpisem zprostředkovatelské smlouvy obdržet písemně informaci o tom, za jakých podmínek se bude smlouva uzavírat, co je součástí služeb RK a jaká má klient práva.

Ustanovení o spotřebitelských smlouvách se samozřejmě týkají všech smluv, kde stojí na jedné straně soukromá osoba a na druhé podnikatel či firma. Výše uvedené informace se Vám tedy mohou hodit kdykoliv v běžném životě, nejenom při návštěvě realitní kanceláře.

Přejeme Vám hezký zbytek dne