Rychlé vyhledávání
Vyberte si nemovitost
Provozováno na realitním systému Realman
Nacházíte se: Úvod » Nemovitost je prodána, tím to ale nekončí

Nemovitost je prodána, tím to ale nekončí

13.5.2019

Nemovitost je v katastru přepsána na kupujícího, prodávající obdržel peníze. To ale zdaleka není konec. Na co ještě nezapomenout ?

1. fyzické předání nemovitosti v termínu stanoveném kupní smlouvou. Vše důkladně zkontrolujte, nezapomeňte na žádnou součást nemovitosti ( např. u bytu na sklep). Zjištěné závady zapište do předávacího protokolu a rovnou se také v protokolu dohodněte na termínu jejich odstranění či na kompenzaci.Do protokolu rovněž zapište stavy všech měřidel dodávaných médií - voda, elektřina, plyn. U bytu nezapomeňte na měřáky tepla a také na to, že máte zvlášť měřáky na vodu teplou a studenou a že měřáků může být i více ( pro každou stupačku). Pokud se prodával byt, určitě změnu majitele bytu musíte nahlásit společenství vlastníků a případně správcovské firmě, která se o dům stará. Zřejmě budou chtít vidět doklad o nabytí vlastnictví ( list vlastnictví nebo kupní smlouvu) a doporučujeme také ofotit  předávací protokol,aby bylo možno dle stavů měřidel rozpočítat v ročním vyúčtování spotřebu mezi prodávajícího a kupujícího.

2. přepis energií u jejich dodavatelů. Zde záleží na konkrétním dodavateli, většina má na svých internetových stránkách ke stažení příslušné formuláře a popis, jak správně postupovat. Někde je nutná osobní návštěva, někde lze přepis řešit korespondenčně či emailem. Ideální je připravit si formuláře na předání nemovitosti a vše vyplnit společně s předávacím protokolem,aby se prodávající s kupujícím nemuseli scházet několikrát. Jen je nutno upozornit, že někteří dodavatelé elektřiny a plynu nejsou tak pružní a přepis může trvat déle. Pokud chce současně kupující přejít k jinému dodavateli, připravte se na několikaměsíční maratón...

49323210_2042404115828785_7484471866128596992_o

3. změna trvalého bydliště a nahlášení nové adresy. Pokud jste v nemovitosti měli trvalé bydliště, je třeba ho změnit a současně si nechat udělat nový občanský průkaz. Pokud podnikáte, i zde je potřeba změnu nahlásit, ale je dobré se na postup informovat,protože mnoho úřadů je už dnes propojených přes centrální evidenci a změny se provedou automaticky. Změnu ale zřejmě bude nutné oznámit Vaší bance, pojišťovně apod. Je taky dobré nechat si po nějakou dobu přeposílat veškerou korespondenci na novou adresu, o tuto službu lze požádat na poště. No a podobné kolečko čeká i kupujícího, pokud si do nemovitosti přehlašuje svoji trvalou adresu...

4. kupující nesmí zapomenout na daňové přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí. Přiznání je nutné podat a daň zaplatit do konce třetího měsíce následujícího po měsíci, kdy byl proveden vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí. Pokud využíváte služeb realitního makléře, daňové přiznání Vám jistě připraví. Pokud ne, pak si můžete příslušné formuláře najít na internetu nebo vyzvednout na finančním úřadě. Stejně tak číslo účtu k zaplacení si musíte sami zjistit, v tomto případě finanční úřad složenky neposílá.

5. kupující nesmí ještě zapomenout na daň z nemovitých věcí. Do konce ledna následujícího roku musí podat daňové přiznání. Podává se jednorázově a finanční úřad potom vždy v květnu zašle poplatníkovi poštou složenku, platební údaje do emailu nebo přidá částku daně do SIPO ( podle toho, jaký způsob si poplatník zvolil ). Daň musí být uhrazena každý rok do 31.5.

Nemusíte se ale ničeho obávat. Já i moje kolegyně vás provedeme celým procesem prodeje až do konce a na všechny povinnosti vás upozorníme, případně zařídíme za vás, co bude třeba.

Chcete v klidu probrat všechny nutné kroky při prodeji vaší nemovitosti ? Zavolejte mi a můžeme se potkat třeba u dobré kávy

Olga Jarošová

jednatelka společnosti

T: 604 232 218

E: [email protected]

Můj Facebook

Můj Instagram

stažený soubor