Rychlé vyhledávání
Vyberte si nemovitost
Nacházíte se: Úvod » Nové trendy při prodeji nemovitostí

Nové trendy při prodeji nemovitostí

18.2.2019

Letos je to 13 let, co působím v realitách. A to je důvod k malé rekapitulaci, jak se náš obor za tu dobu změnil a kam se vyvíjí. Ale pojďme úplně na začátek.

Makléři, kteří pracují v oboru dvacet i více let, pamatují doby, kdy existovaly inzeráty nemovitostí pouze v tištěné podobě. Podávaly se jen řádkové inzeráty, z počátku dokonce bez fotografií. Možná si vzpomínáte na Annonci nebo v Brně velmi populární Inzert Expres. Kdo chtěl něco koupit nebo prodat, ať už se jednalo o nemovitost, auto nebo cokoliv jiného, musel si podat inzerát a čekat na telefonát nebo sám obvolávat prodávající.

Když jsem začínala v roce 2006 v realitách já, byly už možnosti inzerce v tištěných médiích mnohem širší a také kvalitnější a hlavně díky rozvoji internetu se začala propagace nemovitostí ubírat jiným směrem. Realitní kanceláře už měly své webové stránky, byť oproti těm dnešním by možná působily dost komicky. Komunikace s klienty se už odehrávala také elektronicky přes email. Na trhu byl od roku 2004 nejúspěšnější realitní inzertní server Sreality.cz a postupně vznikaly další a další.

Od té doby se ale hodně věcí změnilo. Tehdejší inzeráty by Vám dnes přišly směšné a asi byste řekli, že takovému makléři nebo realitní kanceláři byste svou nemovitost do prodeje nesvěřili. S rozvojem digitálních fotoaparátů se začalo daleko více dbát na kvalitní fotografie. Důraz se také klade na to, aby nemovitost byla nejen na focení, ale celkově na prodej lépe připravená. Na fotky kuchyně se špinavým nádobím nebo ložnice s rozestlanou postelí už dnes opravdu nikdo není zvědavý. S přípravou nemovitosti vám může pomoci třeba e-book, který jsem pro klienty napsala. V mnoha případech se vyplatí přizvat odborníka na homestaging, který umí odkrýt potenciál vaší nemovitosti a ukázat ji zájemcům tak, aby se v ní doslova sami viděli.

Nezůstalo ale jen u klasických fotografií. Od těch byl jen krůček k videoprezentacím, které se dnes dají natáčet i pomocí dronů. V loňském roce se ve větším rozsahu začaly objevovat také 3D virtuální prohlídky. Standardem jsou dnes 2D nebo 3D půdorysy, díky kterým si klient lépe představí dispoziční řešení nemovitosti.

m799-Barvy3Dc

Propagace nemovitosti se neomezuje jen na webové stránky a realitní vyhledavače, ale využívaným propagačním kanálem jsou i dnes velmi populární sociální sítě, především Facebook a Instagram, díky nimž můžeme také online komunikovat s klienty.

Zajímavým propagačním nástrojem je webová stránka nemovitosti. Ta nám umožňuje publikovat na jednom místě opravdu maximální množství informací o dané nemovitosti. To v klasické inzerci není možné, protože jsme vždy provozovatelem serveru omezeni, a to jak v rozsahu textu, tak v počtu zveřejněných fotografií. Při hledání nemovitosti na realitních vyhledavačích vidí zájemce současně i řadu konkurečních nabídek. Na webové stránce nemovitosti ale není jinými nabídkami rozptylován. Může se plně soustředit jen na danou nemovitost a vnímat i informace, které by jinak mohl  přehlédnout. Zkuste se sami  podívat zde, jak na vás bude taková prezentace působit.

Kdybych měla jednou větou shrnout, proč mě reality baví, řekla bych, že právě kvůli tomu neustálému vývoji. Musím sledovat nové trendy a stále se učit novým věcem. Abych mohla já i naše realitní kancelář nabídnout klientům vždy to nejlepší a co nejlépe se o ně a jejich nemovitost postarat. Pokud o prodeji nemovitosti uvažujete, kontaktujte mě a přijměte moje pozvání na kávu. Popovídáme si o tom, co můžeme udělat právě pro vás.

Těším se na setkání

 

Olga Jarošová

jednatelka společnosti

T: 604 232 218

E: [email protected]

Můj Facebook

Můj Instagram

stažený soubor